NARRATIVE MEDICINE. THE HEALING OF DESEASE IN SPANISH AND HISPANIC AMERICAN NARRATIVE

Di (autore) LIANO DANTE (a cura di)

This volume draws together contributions from the research group of the Chair of Spanish and Latin American Literature of the Università Cattolica del Sacro Cuore, <br /> coordinated by professor Dante Liano, on the subject of communication between doctors and patients. <br /> Seen from the point of view of literature and linguistics, these works are based on the assumption that the narration of the patient's experience of illness forms <br /> the basis of a positive therapeutic relationship.

Autore: LIANO DANTE (a cura di)
Genere: MEDICINA